duminică, 16 iunie 2013

O INTAMPLARE HAZLIE

    Imi placea foarte mult sa scriu in liceu la fete. Le scriam orice, dar le scriam frumos. Odata profesoara mea de romana a observat ca scriam ceva si nu eram atent la ora ei de predara. M-a strigat pe nume si mi-a zis: Da-mi te rog maculatorul tau. Am inghetat...nu stiam ce sa mai fac. Acolo aveam ciornele mele pentru scrisorile de dragoste pe care le scriam prietenei mele. Am sovait putin, dar a trebuit sa i-l dau. L-a luat, s-a uitat putin prin el si a ajuns acolo unde eu nu doream. A citit dand foile una dupa alta, iar la un moment dat a spus clasei: cititi lectura suplimentara din cartile pe care le avem in rafturile dintre banci. Unii si-au luat cate o carte altii scriau, dar eu eram foarte trist. In caietul din mana profesoarei de romana era o parte din sentimentele mele pentru o fata. Nu doream sa le stie nimeni. Acum profesoara a aflat ce simtiam eu, si tocmai asta nu doream. La un moment dat a zis:
    -Ioan imi place, dar fi atent ca tu foloseti fraze din versurile lui Minulescu, iar daca si ea il citeste pe Minulescu ce faci. Oricum cuvintele lui sunt foarte bine impletite cu ale tale si s-ar putea sa nu te prinda. Imi place pentru ca ai curaj, dar simturile tale sunt tot la fel de reale dupa cum scrii? Nu i-am raspuns, iar de rusine am vrut sa ies din clasa. A observat intentia mea si a zis:
    -Vin-o sa-ti dau maculatorul. A zambit, si mi-a soptit usor, numai mie, du-te in banca.
                                                                          .

                                                                     .          .
    Timpul a trecut repede, iar anii din liceu nu i-am uitat nici acum. Am pastrat mult acel maculator. M-am intors la Domnul, si maculatorul meu de la limba romana, era printre cartile mele religioase. Am un frate care este cu zece ani mai mic ca mine, iar intr-o zi a venit la mine si mi-a zis:
    -Am un bun prieten de liceu care s-a indragostit. Nu poate sa se apropie sub nici o forma de acea fata. Mi-a spus ca-i calca sentimentele in picioare, nu-l crede tot ce-i spune si este foarte trist. Chiar si florile pe care i le-a daruit le-a aruncat. Nici nu mai poate sa invete.
    -Te rog fa-i o scrisoare de dragoste.
    M-am uitat la el, am zambit si i-am spus: Cuvintele profesoarei mele de romana:
    -Simturile prietenului tau pot sa fie la fel cu ce voi scrie eu? Da...pentru ca stiu cum ai scris in maculatorul tau. Te rog sa-i scri...vreau sa-l vad fericit pe prietenul meu.
    -Dar tu sti ca eu m-am pocait, sunt crestin.
    -Da, mi-a spus el, dar nu-i nici un pacat.
    -Bine, i-am spus eu, vin-o la mine peste o ora, iar pana atunci am sa scriu cateva cuvinta.
    Mi-am luat repede ceva de scris, am deschis Biblia si am inceput sa-i scriu tot capitolul 13 din 1 Corinteni: "Dragostea".
    A venit fratele meu inapoi si i-am spus:
    -Hai sa-ti citesc scrisoarea. I-am citit-o, iar el a exclamat: Uaaauuuu!
    -Esti un geniu. Sigur cuvintele acestea o vor ingenunchea pe acea fata. A lut scrisoarea si a fugit la prietenul lui. Am ramas putin cam nelinistit, pentru ce i-am scris, dar m-am consolat repede si mi-am zis in inima mea: doar i-am scris din Biblie. Nu cred ca am gresit asa de tare. A trecut doua, trei zile de cand i-am dat scrisoarea fratelui meu, dupa care s-a intamplat minunea. Vine la mine pe de-o parte fericit, iar pe de alta parte trist, spunandu-mi:
    -M-ai facut de ras.
    -De ce, i-am zis eu.
    -Ai scris din Biblie.
    -Da, dar de unde sti?
    -Paiii...uite ce s-a intamplat. Prietenul meu a trimis scrisoarea acelei fete si dupa o zi a venit la el zambind si i-a spus:
    -Tu chiar ma iubesti? Simti sigur pentru mine la fel cum mi-ai scris in scrisoare?
    -Daaaa a spus prietenul meu.
    -Si tu ai compus aceasta scrisoare?
    -Da, este tot ce simt pentru tine si mai mult de atat, sunt in stare sa fac ce ti-am scris: Sa-mi dau chiar si trupul sa fie ars pentru tine.
    -Mincinosule, i-a zis fata. Esti un mare mincinos, pentru ca tot ce mi-ai scris tu mie este din Biblie, dar fiindaca totusi te-ai chinuit sa citesti din Biblie si sa dai peste acest pasaj, accept sa fim prieteni. Tu nu ai stiut ca eu sunt crestina, dar acum te invit la Biserica. Bucuria a fost mare pentru prietenul fratelui meu. Dupa aceea au mers impreuna la Adunare, s-au iubit asa de mult incat s-au casatorit, iar la ora actuala au si copii. Sunt impreuna si fericiti.  




Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...