JUDECATILE

      Printre multele judecati mentionate in Scriptura, sapte sunt investite cu semnificatie speciale. Acestea sunt:

      1)-JUDECATA PENTRU PACATELE CREDINCIOSULUI, LA CRUCEA LUI HRISTOS. Aceasta judecata se refera la Isus Hristos ca purtator al pacatelor celui credincios pacate care au fost judecate in Persoana Lui Hristos "inaltat" pe cruce. Rezultatul a fost moarte pentru Hristos si indreptatire pentru credincios care nu va mai putea niciodata sa fie pus in primejdie (Ioan 5:24; Rom. 5:9; 8:1; 2Cor.5:21; Gal.3:13; Evrei 9:26-28; 10:10,14-17; 1Petru 2:24; 3:18).

       
2)-JUDECATA DE SINE A CREDINCIOSULUI (1Cor.11:31) Ea nu este atat condamnarea morala de catre crestin a cailor sale proprii, ci mai ales a lui insusi pentru permiterea acestor cai. Judecata de sine evita disciplinarea. Daca judecata de sine este neglijata, atunci Domnul judeca si rezultatul este disciplinarea, dar niciodata condamnarea (1Cor.11:32; 2Sam.7:14-15; 12:13-14; 1Cor.5:5; 1Tim.1:20; Evrei 12:7).

       
3)-JUDECATA LUCRARII CELUI CREDINCIOS (2Cor.5:10). Judecata lucrarilor credinciosului, nu a pacatelor lui, este aratata in textul acesta. Pacatele sale au fost ispasite odata pentru totdeauna si Dumnezeu nu-Si mai aduce aminte de ele (Evrei 10:17); dar fiecare lucrare trebuie sa vina la judecata (Matei 12:36; Rom. 14:10; Gal. 6:7; Efes.6:8; Col. 3:24-25). Rezultatul este rasplata sau pierderea rasplatii, "dar el insusi (crestinul) va fi mantuit" (1Cor.3:11-15. Aceasta judecata urmeaza imediat venirii din nou a Lui Hristos pentru a rapi Biserica Sa (1Cor.4:5; 2Tim.4:8; Apoc.22:12).

       
4)-JUDECATA INDIVIDUALA A CELOR CARE FAC PARTE DINTRE NEAMURI LA INTOARCEREA LUI HRISTOS PE PAMANT (Matei 25:32). Aceasta judecata trebuie deosebita de alte judecati din Scriptura, ca scaunul de judecata pentru Biserica (2Cor.5:10-11), judecata lui Israel (Ezec.20:33-38) si judecata celor rai dupa mileniu Apoc.20:11-15). Timpul acestei judecati este "cand Fiul Omului va veni in slava", la a doua venire a Lui Hristos, dupa necazul cel mare. Cei judecati vor fi "toate neamurile" care traiesc pe pamant, cu exceptia lui Israel. Trei categorii sunt mentionate:
        a) oi, cei mantuiti dintre neamuri;
        b) capre, cei nemantuiti dintre neamuri; si
        c) frati, ramasita credincioasa a poporului Israel.
        Scena se petrece pe pamant; nici o carte nu este deschisa; este vorba de cei care traiesc si nu de cei rapiti sau inviati dintre cei morti. Testul acestei judecati este felul cum s-au purtat individual cei dintre neamuri cu aceia cu care Hristos ii numeste "fratii Mei, traind in perioada necazului precedent, cand Israel a fost persecutat ingrozitor (Gen.12:3). Faptele bune mentionate sunt insa o dovada, nu temelia mantuirii, care este credinta. Faptul ca cel drept si cel nedrept sunt inca amestecati si trebuie separati dupa stabilirea Lui Hristos pe pamant, arata ca rapirea nu putea sa aiba loc in acel timp al venirii Lui Hristos pe pamant, dupa necazul cel mare. Oile sunt persoane dintre neamuri, mantuite in timpul perioadei dintre rapire si a doua venire a Lui Hristos pe pamant.

        
5)-JUDECATA LUI ISRAEL LA INTOARCEREA LUI HRISTOS PE PAMANT (Ezec.20:37). Acest text este o profetie a unei judecati viitoare a lui Israel adunat din nou din imprestierea dintre neamuri (Gen.12:3); Isaia 1:26; Rom.11:26). Rezultatele acestei judecati determina cine din Israel va intra in ziua aceea in imparatia binecuvantata (Ps.50:1-7; Ezec.20:33-44); Mal.3:2-5); 4:-2).

       
 6)-JUDECATA DUPA MILENIU A INGERILOR CAZUTI (Iuda 6). Ziua "cea mare" este ziua Domnului (Isaia 2:9-11). Dupa cum judecata finala a lui satan are loc dupa mileniu si precedand judecata cea mare de la urma (Apoc.20:10), este potrivit sa concludem ca ingerii cazuti sunt judecati impreuna cu el (2Petru 2:4); Apoc. 10:10. Crestinii sunt asociati cu Hristos in exercitarea acestei judecati (1Cor.6:3).

         
7)-JUDECATA DE LA URMA este judecata celor rai morti si cu aceasta istoria acestui pamant se sfarseste. Deoarece cei mantuiti au fost inviati dintre cei morti cu o mie de ani inainte (Apoc.20:5) si au fost in slava cu Hristos in timpul acestei perioade, "mortii" sunt numai morti nemantuiti de la inceputul istoriei omenirii pana la asezarea marelui scaun de domnie alb. Deoarece sunt grade de pedeapsa (Matei11:22-24; Luca 12:47-48), mortii sunt judecati dupa faptele lor.
                                                                                                              Explicatii din Biblia GBV

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...